"Szóstka wron"- Leigh Bardugo

Tytuł: Szóstka Wron
Autor: Leigh Bardugo 
Liczba stron: 494
Opis:

 Przestępczy geniusz Kaz Brekker otrzymuje ofertę wzbogacenia się ponad wszelkie wyobrażenie – wystarczy w tym celu wykonać zadanie, która z pozoru wydaje się niewykonalne:  
 – włamać się do niesławnego Lodowego Dworu (niezdobytej wojskowej twierdzy) 
– uwolnić zakładnika (a ten może rozpętać magiczne piekło, które pochłonie cały świat)
 – przeżyć dostatecznie długo, żeby odebrać nagrodę (i ją wydać)
 Kaz potrzebuje ludzi wystarczająco zdesperowanych, żeby wraz z nim podjęli się tej samobójczej misji, oraz dostatecznie niebezpiecznych, żeby ją wypełnili. Wie, gdzie ich szukać. Szóstka najbardziej niebezpiecznych wyrzutków w mieście – razem mogą być nie do zatrzymania. O ile wcześniej nie pozabijają się nawzajem. 
Każdy jest dla kogoś potworem
Młody przestępca Kaz Brekker należy do jednego z najsilniejszych gangów w Ketterdamie. Pewnego dnia otrzymuje propozycje, dzięki której może stać się obrzydliwie bogaty. Ma za zadanie dostać się do Lodowego Dworu i odbić Bo Yul- Baura. Aby tego dokonać Kaz musi znaleźć odpowiednią ludzi, którzy będą zdesperowani i niebezpieczni. W końcu udaje mu się ich znaleźć. Sześciu niebezpiecznych wyrzutów. Cicha zjawa, wesoła grisza, odważny drüskelle, roztrzepany snajper i rudy kupczyk to nowa załoga Kaza. Wraz z nimi wyrusza na wyprawę do niezdobytej wojskowej twierdzy. Pomimo iż wiedzą, że misja nie może się udać, podejmują się ryzyka... 
- To nie zgodne z naturą żeby kobiety walczyły. 
- To nie zgodne z naturą żeby człowiek był równie głupi, jak wysoki, a jednak proszę, stoisz tutaj. 
Z twórczością Leigh Bardugo spotykam się po raz pierwszy i muszę przyznać, że bardzo spodobał mi się jej  sposób i styl pisania. Wszystkiego jest tyle, ile trzeba. Przyznam szczerze, że po "Szóstkę Wron" sięgnęłam nawet nie czytając opisu, przeczytałam to dopiero w trakcie 3 rozdziału. Po prostu poleciła mi ją koleżanka. I nie zawiodłam się. Książka jest naprawdę świetna. 
 Wielu chłopców będzie przynosić ci kwiaty, ale pewnego dnia spotkasz tego, który pozna twój ulubiony kwiat, twoją ulubioną piosenkę, twóje ulubione słodycze. Nawet jeśli będzie za biedny, żeby dać ci któreś z nich, to nie będzie miało znaczenia, bo poświęci czas, żeby poznać cię jak nikt inny. Tylko ten chłopiec zasłuży na twoje serce. 
Autorka stworzyła swój własny świat, który jest pełen zbrodni, gangów i przestępstw. Występują w nim zarówno  zwykli ludzie,  jak i griszowie, ludzie z magicznymi umiejętnościami. Nie są to jednak takie rzeczy jak latanie lub władanie ogniem. Griszowie mogą kontrolować pracę Twojego ciała lub tworzyć rzeczy niemożliwe z różnych surowców. Bardzo podobają mi się również bohaterowie stworzeni przez Leigh. Nie są to idealni ludzie, wszyscy szczupli, wysocy i bosko wyglądają. Każdy z nich ma swoje wady, każdy z nich jest inny, niepowtarzalny. Pomimo tego, że są bardzo odważni, boją się czegoś. Każdy ma swoje lęki. Główni bohaterowie mają także swoje własne oryginalne historie, związane z przeszłością. Jedynym minusem tej książki jest to, że aby dowiedzieć się jak naprawdę zakończyła się historia to trzeba przeczytać kolejną część.
- Sztuka polega na tym,  żeby nie upaść. 
- Nie, Kaz. Sztuka polega na tym, żeby znowu się podnieść. 
"Szóstka wron" to naprawdę fantastyczna książka. Posiada ona wiele histori, wiele wątków, wspaniałych bohaterów, z którymi można się dobrze utożsamić już na początku książki. Jeśli szukasz książki, jaka Ciebie pochłonie do reszty, a przy okazji uwielbiasz świat przestępczości, to ta jest idealną propozycją. 
Moja ocena: 10/10

/Natalia

Komentarze

  1. Śliczne zdjęcia 😍 W ogóle wspaniała książka, uwielbiam ją!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mi również bardzo się podobała

      Usuń
  2. Przepadam za Grishą, właściwie to kocham całym sercem! Szóstki wron jeszcze nie czytałam, ale zdecydowanie mam to do nadrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją na liście książek które muszę kupić i przeczytać. Wydanie jest tak piękne, że chce by satalo na mojej półce, no i słyszałam dużo dobrych opinii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie moje klimaty, ale okładka świetna.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się, wspaniała historia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Of wszystkich słyszę same pozytywne opinie. Także przyszŁa i kolek na mnie. I co? Książkę zaczęłam i of pół roku co najmniej nie mogę jej ruszyć. Może już czas najwyższy. A tu widzę u Ciebie taką wysoką ocenę. I nie wiem sama co robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej przeczytać i samemu się przekonać czy książka jest naprawdę dobra :)

      Usuń
  7. Ja właśnie ją zamówiłam mam nadzieję że się nie zawiode :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile dobrze znam Twój gust, na pewno się nie zawiedziesz 😂

      Usuń
  8. To ważne żeby sie podnosić. Trudno ustrzec sie przed porażkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. To jedna z tych książek, którą mam w planach przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny jest ten 3 cytat, zapiszę go sobie

    OdpowiedzUsuń
  11. Przede wszystkim ma bardzo fajny tytuł

    OdpowiedzUsuń
  12. Już od jakiegoś czasu mam tę książkę w planach – w końcu na każdym kroku słyszę o niej tyle dobrego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz ją przeczytać. Mam nadzieję, ze Tobie także się spodoba. :)

      Usuń
  13. Mam ją w planach... musze się za nią w koncu zabrać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba być wyjątkowo zdesperowanym, żeby podjąć szczególne wyzwanie .
    W takiej sytuacji nie wystarczy kondycja, potrzebny jest jeszcze intelekt. Dziękuję za bardzo ciekawą propozycję, intrygującą recenzję i pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny i ma Pan rację. Często aby podjąć nie lada wyzwanie trzeba być mocno zdesperowanym. Ale to czasem przez właśnie desperacje osiągamy sukces.
      Również pozdrawiam. :)

      Usuń
    2. Na tym polega życie. Bez ryzyka życie jest tylko szare, a ja lubię kolory :)

      Usuń
  15. Och, ja uwielbiam tę książkę. Tak strasznie się wciągnęłam i przeczytałam ją strasznie szybko. Chyba wrócę do niej za jakiś czas...
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również ja szybko przeczytałam, a teraz ja i najszybciej chciałabym przeczytać 2 tom. Szkoda, że trzeci dopiero w 2023 roku. (Prawdopodobnie)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019