DO WSZYSTKICH CHŁOPCÓW, KTÓRYCH KOCHAŁAM- J.HAN

Tytuł: Do wszystkich chłopców których kochałam
Autor: Jenny Han
Liczba stron: 391
Opis:
Lara Jean właśnie zaczyna naukę w klasie maturalnej. Jej starsza siostra wyjechała na studia do Szkocji, zrywając przy tym z chłopakiem, a młodsza robi wszystko, aby zaszczepić w ojcu chęć posiadania psa.

 Dziewczyny Song, jak same siebie nazywają, kilka lat wcześniej straciły matkę i dbają o to, aby nie zapomnieć o swoich koreańskich korzeniach i najbardziej ułatwić ojcu wychowanie trójki dorastających córek. Lara Jean w pudle na kapelusze, które dostała od matki, trzyma listy miłosne. I to nie byle jakie! 

Dziewczyna napisała je sama i skierowała słowa do swoich byłych obiektów westchnień, by ten sposób wyleczyć się z niechcianego uczucia. Łącznie powstało pięć listów, które nigdy nie miały trafić do adresatów. Jednak ktoś ukradł pudło i wysłał spisane na papierze słowa, które miały wyleczyć złamane serce dziewczyny. Wszyscy chłopcy, w których kiedyś kochała się Lara, otrzymują wiadomości. Całą sytuację można by obrócić w żart, gdyby nie to, że jednym z nich, jest były chłopak starszej z sióstr Song.

Maturzystka Lara Jean posiada niekonwencjonalny sposób na radzenie sobie ze złamanym sercem. Do każdego swojego obiektu westchnień pisze list, który ma na celu zakończenie uczucia. Wszystkie wyznania trzyma w pudełku na kapelusze od zmarłej mamy. Nastolatce nie przeszło nawet przez myśl, aby wysłać je do adresatów. Nieoczekiwanie każdy list trafia do pięciu chłopaków, a życie miłosne Lary Jean wywraca się do góry nogami. 

Jeśli nosisz w sobie magię, powinieneś chronić ją przez całe życie, bo kiedy raz pozwolisz jej zniknąć, już nigdy nie powróci.

"Do wszystkich chłopców których kochałam" to wspaniała książka napisana lekkim językiem. Bardzo przyjemnie i niezwykle szybko się ją czyta, mocno wczuwając się w historię. Autorka nie grzeszy opisami, jednak wszystki jest oczywiste, a po przeczytaniu nie zostają  w pamięci żadne luki. Głowna bohaterka została stworzona na wzór zwykłej nastolatki, aczkolwiek jej spokojny i słodki charakter sprawiły, że polubiłam Larę od pierwszego rozdziału. Jedynym minusem tej książki jest rozwinięcie wątku chłopców, w których zakochana była głowna bohaterka. W zasadzie w życiu dziewczyny pojawiło się tylko dwóch, a o pozostałych wiemy niewiele. 

Podsumowując, książka autorstwa Jenny Han to ciekawa i lekka historia pokazująca życie i problemy nastolatków w okresie dorastania, idealna dla młodszych czytelników i nie tylko. 

Moja ocena: 9/10 

Komentarze

  1. Na pewno przeczytam, bo chcę zobaczyć ekranizację. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, ekranizację również. Co prawda kilka wątków ucięto lub zrobiono inaczej, ale ten główny pozostał nietknięty

      Usuń
  2. Ja czekam na 3 część z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie przeczytałam pierwszą i o ile mi wiadomo trzecia już się pojawiła, bądź pojawi się w najbliższym czasie :)

      Usuń
  3. Co za zbieg okoliczności, to już druga recenzja tej książki, na jaką dziś trafiłam, a to przecież nie nowość, żeby tak wyskakiwała na mnie co chwilę. Wychodzi na to, że przeznaczone mi ją przeczytać i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak film mi się podobał to książka już niestety nie. ;/

    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie było na odwrót. Książka o wiele bardziej mnie zaciekawiła, gdyż było tam wiele wątków, których w filmie nie pokazano, a mogłyby być w filmie naprawde ciekawie wykorzystane:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019