S. CHAINAMI- "AKADEMIA DOBRA I ZŁA. DŁUGO I SZCZĘŚLIWIE"

RECENZJA MOŻE ZAWIERAĆ SPOILERY!!! CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!!
Tytuł: Akademia Dobra i Zła. Długo i szczęśliwie 
Autor: Soman Chainami 
Liczba stron: 520


"Akademia Dobra i Zła. Długo i szczęśliwie" to trzecia część magicznej opowieści o Sofii i Agacie. Gdy Sofia przyjmuje pierścień Dyrektora Akademii Zło przejmuje obydwie szkoły. Stare baśnie zmieniają swoje zakończenia, a ich bohaterowie ponownie będą musieli się zmierzyć. Wojna zbliża się wielkimi krokami, a będzie to walka nie tylko o ocalenie świata baśni, ale i o miłość Agaty i Tedrosa. 

Czytając trzecią część serii zupełnie zmieniłam swoje postrzeganie bohaterów. Sofie, która od zawsze była według mnie samolubna i zła (nie ma co się dziwić, gdyż właśnie takie wrażenie sprawiała), widzę teraz inaczej. W pełni rozumiem jej zachowanie. Postępowała, jak postępowała, ponieważ pragnęła być kochana, pragnęła być dla kogoś ważna niezależnie od tego co robiła. Pod maską złej dziewczyny kryła się naprawdę wartościowa osoba i zaczęłam nawet dostrzegać w niej cząstkę siebie. Reszta bohaterów także przeszła ogromne zmiany. Agata zaczęła mieć wątpliwości co do miłości Tedrosa, jednak wciąż walczyła o szczęśliwe zakończenie dla całej trójki. Zaś Hort z łasicowatego nastolatka stał się przystojnym i wysportowanym chłopcem.

Soman Chainami po raz kolejny udowodnił, że potrafi dobrze rozbudować historię, wprowadzając przy tym czytelnika w zakłopotanie. W dodatku podczas czytania towarzyszyły mi ogromne emocje. Idealny klimat budujący napięcie w ostatnich stronach sprawił, że nie byłam w stanie przewidzieć zakończenia. Trzecia część "Akademii Dobra i Zła" uchyliła kolejne nieznane nam tajemnice , które całkowicie zmieniły bieg wydarzeń. W życiu bym nie podejrzewała takiego obrotu spraw. Ciekawy, a zarazem prosty język umożliwił szybkie przeczytanie książki, dosłownie poświęciłam cały wolny czas na jej przeczytanie.

Należą się także ogromne wyrazy szacunku dla grafików tworzących okładki dla tej serii, gdyż jest to coś pięknego. Wszystkie grafiki cieszą oko i nie można oderwać od nich wzroku.
Sentyment i silne przywiązanie do bohaterów sprawiło, że na pewno sięgnę po kolejne części historii. Mam nadzieję, że wyobraźnia autora nie dobiegła końca i pozostałe tomy okażą się niemniej ciekawe od poprzednich. Bardzo chętnie będę również powracać do tej serii. "Akademia Dobra i Zła" jest serią wartą uwagi i przeczytania.

Niewątpliwie zasługuje ona na najwyższą ocenę, czyli 10/10.

Komentarze

  1. Wielbiciele cyklu oraz gatunku, na pewno będą zadowoleni z lektury. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie moja tematyka, ale z pewnością znajdą się fani ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, każda książka ma swoich fanów, ale nie wszystkim się podoba :)

      Usuń
  3. Świetna recenzja! Ja jednak nie czytam tego typu książek, więc raczej sobie odpuszcze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jeżeli szukasz czegoś w swoim guście to zapraszam na recenzję "Hardej" :D

      Usuń
  4. Poluje na 5 część, ponieważ czwarta całkowicie mnie urzekła. Obawiam się jednak, że może być nieco naciągana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam takie obawy co do części 4, która dopiero przede mną

      Usuń
  5. Według mnie była to najlepsza część. Od razu zaznaczam, że piąta przede mną, dlatego niewykluczone, że może okazać się lepsza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dotąd mi również ta się najbardziej podobała. :)

      Usuń
  6. Mange... kiedy to ja czytałam lub oglądałam... oj jak ten czas leci. Dobrze jednak pamiętam czasy DragonBalla, a później o jakimś dziwaku który zapisywał listę osób, które miały umrzeć, starał się wybierać złoczyńców...

    OdpowiedzUsuń
  7. To jedna z moich ukochanych serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ta seria jest naprawdę wyjątkowa i ciekawa :)

      Usuń
  8. Przeczytałam narazie 2 części, tak więc mam jeszcze dużo do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja znajoma lubi takie klimaty, ciakawe czy ma ta część

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja córka uwielbia książki w tym stylu. Każda seria jest na półce :)) jak Ona poleca to ja też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna książka nie tylko dla młodszych czytelników!

      Usuń
  11. Myślę, że to niezła seria, tylko czasu mniej na czytanie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ja też ostatnio skarżę się na brak czasu...

      Usuń
  12. 40 year old Senior Editor Travus Becerra, hailing from Mont-Tremblant enjoys watching movies like Colonel Redl (Oberst Redl) and Flying disc. Took a trip to Historic Town of Grand-Bassam and drives a Sebring. witryna internetowa

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019