Co warto zrobić przed przeczytaniem książki? 📖

Witam.
Ostatnio moja koleżanka udzieliła nam kilka rad jak znaleźć odpowiednią książkę dla siebie tak, aby nie natrafić na coś z czym będziemy się męczyć, bądź zostawimy ją nie dochodząc nawet do połowy. Dlatego też postanowiłam udzielić Wam kilka rad, które sama stosuję przed zakupem książki. Nie są one obowiązkowe, ale warto ich użyć, aby nie zostać rozczarownym daną opowieścią.
1. Co najważniejsze- należy dowiedzieć się z jakim rodzajem książki mamy do czynienia. Jeżeli nienawidzisz histori i wszystkiego co z nią związane, odpuść sobie książki historyczne, a jeżeli nie kręcą Cię nadprzyrodzone moce, zrezygnuj z fantastyki, aczkolwiek warto spróbować w życiu czegoś nowego.
2. Nie zrażaj się do gatunku po jednej książce. Załóżmy, że niedawno sięgnąłeś/sięgnęłaś po raz pierwszy po książkę z fantastyki, jednakże wcale Ci się nie podobała. Nie rezygnuj od razu z czytania książek tego rodzaju, ponieważ nie wszystkie są totalną klapą. 
3. Jedna z najważniejszych rzeczy przy wybieraniu- nigdy, ale to przenigdy nie oceniaj książki po okładce, gdyż okładka nie jest najważniejsza. Czasem bywa tak, że powieść o okropnej okładce zawiera wspaniale napisaną opowieść z ciekawą fabułą. 
4. Przeczytaj opinie o danej książce. W Internecie można znaleźć wiele stron z recenzjami różnych książek, a także mnóstwo blogów, na których pojawiają się recenzje. Czasami opinie są dość zróżnicowane, ale po samych recenzjach innych czytelników nie należy zniechęcać się do książki. Warto również zapytać znajomych, rodzinę, być może ktoś z nich akurat niedawno ją przeczytał i ma do powiedzenia wiele na ten temat. 
5. Ostatnia moja rada (w zasadzie powinna być pierwsza)- przeczytaj opis książki, ale to chyba każda osoba wie. W końcu nie wybiera się książki wchodząc do sklepu patrząc i "O! Podoba mi się książka! Kupuje ją!". Na początku należy przeczytać opis.
Mam nadzieję, że przydały Wam się moje rady i z nich skorzystacie. Jeżeli macie jakieś pomysły o czym mogłabym napisać, dajcie znać w komentarzu.
/Natalia

Komentarze

  1. Ja zazwyczaj już po przeczytaniu opisu książki wiem, że dana książka mi spasuje lub nie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zazwyczaj wiem od razu po przeczytaniu opisu, ale zawsze wolę sprawdzić opinie innych

      Usuń
  2. A ja korzystam z każdego z tych punktów, oprócz pytania rodziny i znajomych bo oni to książek nie czytają, a jak już ktoś czyta to jakieś romansidła, a nie fantastykę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tylko czytam opis i opinie z lubimyczytac.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019