O stworzeniach mniejszych od krasnoludów, czyli Hobbit, tam i z powrotem.

,,W pewnej norze ziemnej mieszkał sobie pewien hobbit"

Bilbo Baggins to hobbit, który lubi wygodne, pozbawione niespodzianek życie, rzadko podróżując dalej niż do swojej piwnicy. Jego błogi spokój zostaje jednak zakłócony, gdy pewnego dnia na jego progu pojawia się czarodziej Gandalf z gromadą krasnoludów, by porwać go na prawdziwą przygodę. Wszyscy wyruszają po wielkie skarby strzeżone przez Smauga Wspaniałego, wielkiego i bardzo niebezpiecznego smoka. Bilbo niechętnie dołącza do ich misji, nie zdając sobie sprawy, że w drodze do Samotnej Góry spotka zarówno magiczny pierścień, jak i przerażające stworzenie zwane Gollumem. 


Nie każdy lubi fantastykę, nie każdy jest fanem Johna Ronalda Rauela Tolkiena, ale KAŻDY powinien przeczytać tą niesamowitą historię jaką jest Hobbit.

Książka ta wprowadza nas do krainy zwanej Śródziemiem, zamieszkują ją rasy znane z legend, baśni i wielu starych wierzeń. Osobiście uwielbiam tą historię, choć nie czytałam nigdy jej dalszych części (mowa tu o trylogii Władcy Pierścieni). Historia wzrusza, wciąga, ma wiele wątków i przede wszystkim! Są w niej elfy i krasnoludy. Występowanie tych dwóch... plemion? Ras? Jak kto woli... razem jest wręcz... PIĘKNE! Osobiście, tak jak wspominałam kocham różnego rodzaju fantastyczne dzieła. Dzieła fantastyczne, są po prostu... fantastyczne! (Jak by ktoś nie załapał zaszła reakcja zwana ,,grą słów") Ale przejdźmy do rzeczy. Streściłam wam z grubsza... część wątków, ale nie doszłam do najważniejszego! Oczywiście po drodze nasz bohater przeżył naprawdę dużo przygód z naprawdę różnymi stworami. Mimo to był to dopiero początek. Krasnoludy za wszelką cenę chciały dostać się do swojego królestwa, ich króla-Thorina Dębową Tarczę opętała smocza choroba, nic się dla niego nie liczyło, tylko złoto i klejnoty, a przede wszystkim jeden-Arcyklejnot, kamień świadczący o ich potędze, wydobyty jeszcze ,,za czasów dziada Thorina". Doprowadzili w ten sposób do Bitwy Pięciu Armii, która z jednej strony zakończyła się zwycięstwem, ale co biednym krasnoludom po tym, że zwyciężyli, skoro ich władca zostaje zabity, podobnie jak jego jedyni krewni-Fili i Kili? Według mnie było tu więcej strat niż zysków.

Uwaga!!!

Mam dla was małe ogłoszenie parafialne! Nie wiem co na to moje towarzyszki, ale chciałabym ogłosić...taki jakby konkurs. W komentarzach pod tym postem możecie nam pisać, o waszych ulubionych książkach. Ja osobiści skopiuje wszystko ładnie, pięknie i wkleję do oddzielnego posta pt. Wasze książki.
Każdy opis zostanie wstawiony, wraz z waszą nazwą!
Mam nadzieję, że osiągnę zamierzony efekt i zgłoszenio-opisów będzie... w miarę sporo.💙

Komentarze

  1. Jak jeszcze blog nazywał się świat książek przeczytałam recenzje Natali książki moja najlepsza przyjaciółka i inni wrogowie postanowiłam ja przeczytać i okazała się świetna więc zgłaszam ją, a opis tej książki to:
    Jessica wraz ze swoją najlepszą przyjaciółką Natalie chodzą do szóstej klasy przy piekelnym wzgórzu. Są nierozlaczne od dzieciństwa. Uwielbiają smiac sie i opowiadać kawały, dobrze się przy tym bawiąc. Wszystko zmienia się Gdy do ich klasy dołącza Amelia. Natalie i Amelia od razu łapią świetny kontakt, przez co Jessica zostaje odrzucona, ponieważ nie interesują ja rzeczy np. moda, chlopacy, ma gdzies zeby caly czas byc na topie i nie przejmuje się opinią innych. Dziewczyna zmuszona jest znaleźć sobie nowych znajomych: Tanyie, Joshue, Emily i innych. Nastolatka wciaz bezskutecznie proboje odzyskac swoja najlepsza przyjaciolke. Jednak sprawy zaczynają sie komplikuja gdy Amelia i Natalia zakładają swój "gang" i wraz z ich czlonkiniami zaczynaja dokuczac Jessice. Ona nie pozostaje im dłuzna i również zakłada swój. Mieszanina intryg, sukcesów i porażek w książce moja najlepsza przyjaciółka i inni wrogowie.
    Na razie mam tylko 2 części ale niedługo na Mikołajki dostanę 3 część.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zielonym wzgórzu* musiało mi sie pomylić

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgłaszam książkę kroniki Jaaru.
    Rodzice kate Hallander rozwodzą się, przez co dziewczyna zamieszkuje u ciotki. Dziewczyna wiedzie spokojne życie, dopóki nie napotyka tajemniczego sklepu. Mimo przestróg ciotki, Kate postanawia odwiedzić tajemniczy sklep należący do znajomej jej cioci. Będzie to koniec jej zwyczajnego życia, a początek wielkiej przygody po magicznej krainie, w której żyją dziwne stworzenia. Kate będzie musiała poszukać odpowiedzi na mnóstwo pytań i stanąć do walki z czającym się zarówno w Jaarze, jak i dobrem i złem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ta recenzja. Czytalam Hobbita-jako lekturę. Myślę sobie: Pewnie dno jak wszystkie lektury dotychczas, ale Hobbit mnie zaskoczył pozytywnie i zamierzam przeczytać 2 część.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aa i możesz dodać do książek czytelników Assasin's Creed, bardzo mi się podobała. Opisu chyba nie muszę pisać, idealnie go znasz bo czytałaś :). (Chodzi o Czarną Bandere)

      Usuń
  5. Nie no w tym poście musi się znaleźć szklany miecz.
    Opisów pisac nie umiem więc no...

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Opis:
      Szesnastoletnia Hazel jest ciężko chora. Ma ona bowiem raka tarczycy, który zaczyna atakować płuca. Przez co nie może normalnie funkcjonować. Dziewczyna uwielbia czytać książki. Jest nierozłączna z Philipem- butelką z tlenem umożliwiającą jej oddychanie. Co jakiś czas chodzi na spotkania osób chorych na nowotwór. Nienawidzi tam chodzić, jednak na jednym z tych spotkań poznaje Augustusa. Nastolatkowie zbliżają się do siebie, a po jakimś czasie zaczynają do siebie coś czuć.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019