Jak zdobyć książki ZA DARMO?


Darmowe książki to chyba coś o czym marzy każdy książkoholik. Jednym z bardziej znanych sposobów jest założenie kanału na Youtube, bloga lub innej strony z recenzjami książek, a następnie podjęcie współpracy z wydawnictwem. Wydaje się łatwe, nieprawdaż? Jednak nie każdy ma czas na udzielanie się w Internecie, nie każdy chce, nie każdy lubi. A przecież kanał na Youtube, bloga, etc. powinno prowadzić się z własnej przyjemności. Po prostu dlatego, że się to lubi. Pisanie z innych powodów np. sława lub inne przywileje często bywa męczące i nieopłacalne. Jak więc zdobyć książki za darmo? Cóż, jest na to kilka sposobów.
Biblioteka
Na pewno w Waszej szkole/mieście znajduje się przynajmniej jedna biblioteka, gdzie można wypożyczyć książkę zupełnie za darmo, bądź (co się rzadko zdarza) za niewielką opłatą. Wtedy bez problemu można przeczytać jakąś książkę zupełnie za darmo. Oczywiście jest kilka minusów. Nie zawsze znajdziemy książkę jakiej poszukujemy albo musimy czekać na nią bardzo długo. 
Znajomi
Wasi znajomi na pewno mają jakieś książki w domu. Zawsze można zapytać czy nie posiadają takiej jakiej akurat szukacie. Jeżeli nie wiecie jaką książkę przeczytać, zawsze możecie poprosić znajomego o radę. Jest spora szansa, że będzie miał akurat tę książkę, którą Wam polecił, a Was ona bardzo zainteresowała. Ja miałam taką sytuację z "Czerwoną Królową". 
Grupy na Facebooku
Wspominałam kiedyś, że warto należeć do grup "Książki- kupię/sprzedam/zamienię". Można napisać tam, że jesteście zainteresowani jakąś książka i możecie się zamienić. W ten sposób również pozbędziecie się zalegających Wam na półkach książek, dając im drugie życie. 
Konkursy
Jeśli obserwujecie blogi z książkami, kanały na Youtube czy chociażby strony np. Lubimyczytac.pl możecie natrafić na konkurs. Na blogach często organizowane są specjale, gdy wybije określona liczba wyświetleń. Zaś na stronie lubimyczytac.pl konkursy na różne książki są co tydzień po kilka na raz. Fakt- może nie zdobędziemy w ten sposób książek jakie chcemy i nie zawsze uda nam się wygrać, ale jest prawdopodobieństwo, że wygramy i książka może okazać się ciekawa.
Prezent
Warto lekko zasugerować znajomym, rodzinie, że na święta, imieniny lub urodziny chciałoby się dostać konkretną książkę, a jeżeli nie wiesz jaką książkę chcesz dostać to po prostu powiedz, że chcesz dostać książkę. Twoja rodzina i znajomi dobrze Cię znają, więc duże prawdopodobieństwo, że trafią w Twój gust.
A Wy, macie jakieś swoje sposoby na darmowe książki? Chętnie poczytam Wasze opinie na ten temat. 

Komentarze

  1. Ja zawsze pożyczam książki od koleżanki. Ona ma podobny gust do mnie, więc czytamy prawie to samo. Z biblioteki raczej nie pożyczam, ponieważ albo nie ma tego co chcę, albo za krótko termin. Więc ja mam darmowe książki od mojej koleżanki, tzn pożyczam, ale za darmo 😂

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej proszę na święta jakąś książkę, ale zawsze mówię jaką. Już 7 razy dostałam książki których nie czytałam i chyba nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja najczęściej wypożyczam z biblioteki. Jakoś nie mam problemów z terminem. Albo czekam na jakieś wyprzedaże i tam kupuje książki za 5/10 złoty zamiast za 40.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hah, a u mnie to całą półkę wypełniają prezenty, ponieważ zawsze mówię jaka chce dostać 😄

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam pożyczam od koleżanki albo proszę na święta

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja pożyczam z biblioteki albo kupuje sama przez internet

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019