Gayle Forman- "Zostań, jeśli kochasz"

Tytuł: Zostań, jeśli kochasz 
Autor: Gayle Forman
Liczba stron: 248
Opis: 
Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć? Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.
Mia jest siedemnastoletnią dziewczyną, która ma wszystko. Szczęśliwą rodzinę, młodszego brata i kochającego chłopaka. Ma ona też pasję jaką jest muzyka. Pewnego zimowego dnia ona wraz z rodziną postanawiają pojechać do swoich dalekich przyjaciół. Niestety gdy jadą autem uderza w nich rozpędzona ciężarówka, której kierowca uchodzi z życiem, jednak jej rodzina ginie. Sama Mia w ciężkim stanie trafia do szpitala na oddział OIOM. Od tamtej chwili jej życie się zmienia. Ona sama będzie musiała zdecydować o swoich dalszych losach. 
Autor w swojej powieści pokazuje, że w życiu należy dokonać wielu wyborów. Jedne z nich przychodzą nam z łatwością, zaś inne są bardzo trudne i potrafią zmienić całe życie. Nigdy do końca nie przewidzimy czy dokonujemy złego, czy dobrego wyboru. Śmiało można stwierdzić, że książka opowiada również o prawdziwej miłości, która jest bardzo cennym uczuciem. Mogę o niej również powiedzieć, iż jest to opowieść skłaniająca do refleksji i trzeba się nad nią trochę zastanowić. 
Książka została napisana nieco specyficznym językiem, jednakże bardzo zrozumiałym i widać, że nie była pisana "na odwal się". Autor musiał poświęcić na nią dość sporo czasu, aczkolwiek niektóre rzeczy nie są do końca dopracowane, ale można przymknąć na nie oko. Wątek miłosny w tej książce odgrywa dość znaczącą rolę, jednakże nie ma tam zbyt wiele "gorących" sytuacji. 

  • Z czystym sercem polecam tę książkę osobom, które gustują w powieściach miłosnych oraz tym, którzy lubią czytać historie zwykłych ludzi niosące pewne przesłanie. 
Moja ocena: 8/10

Komentarze

  1. Już od dawna mam tę książkę w planach. W końcu muszę po nią sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa książka i godna polecenia. Mam nadzieję, ze pani również się spodoba. :)

      Usuń
  2. Czytałam tą książkę jak i drugą część. Przyznam szczerze, że ta nie wciągnęła mnie aż tak bardzo jak druga. Mimo wszystko warto przeczytać :D
    Pozdrawiam oraz dziękuję za odwiedziny! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja oglądałam film i szczerze bardzo mnie wzruszył :) Chociaz kusi mnie teraz i książka. Zobaczymy :)
    Pozdrawiam
    FotoHart Blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną jeszcze film. W końcu jak to mówią, najpierw książka, potem film :)

      Usuń
  4. Oglądałam film :) na książkę raczej czasu nie znajdę, zwłaszcza że średnio mi zależy na jej przeczytaniu :/

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja oglądałam film, nawet fajny :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Film ten jest fantastyczny,po książkę też sięgnę

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019