"Mały książe"- Antoine de Saint- Exupèry

Tytuł: Mały Książe 
Autor: Antoine de Saint- Exupèry 
Liczba stron: 93
"Stajesz się odpowiedzialny na zawsze za to, co oswoiłeś..."
Książka opowiada o spotkaniu Małego Księcia i pilota. Pomimo posiadania róży i baranka chłopak czuje się samotny, więc opuszcza swoją planetę i odwiedza siedem innych. Na jednej z nich poznaje lisa, który chciał być oswojony przez Małego Księcia. To właśnie dzięki lisowi chłopiec zauważa różnicę między miłością, a przyjaźnią. 
"Nawet w obliczu śmierci przyjemna jest świadomość posiadania przyjaciela..." 
"Mały książe" to nie tylko książka o chłopcu, który czuł się samotny. Jest to również bardzo pouczająca opowieść. Można się z niej nauczyć, iż są wartości ważniejsze od pieniędzy, których nie można kupić, a samotność jest jedną z gorszych rzeczy. Książka porusza temat dzieciństwa i dorosłości oraz pokazuje zachowanie dorosłych, dla których liczy się tylko praca, prestiż, pieniądze. A przecież każdy z nas za pewne chciałby mieć przyjaciela, rodzinę...
"Znacznie trudniej osądzić siebie niż bliźniego. Jeśli potrafisz dobrze siebie osądzić, będziesz mądry..."
Uważam, że każdy powinien przeczytać "Małego Księcia". Zarówno dzieci, jak i dorośli. Jest to wspaniała, pouczająca powieść. Kwestie w niej poruszane są bliskie każdemu człowiekowi, dlatego tym bardziej każdy powinien ją przeczytać. Język powieści jest prosty, łatwy do zrozumienia, więc raczej nie powinno być problemu z jej zrozumieniem. Bohaterowie książki są ciekawi, dobrze opisani i dopasowani do sytuacji. 
Naprawdę polecam "Małego księcia" każdemu. A Wy, czytaliście już tę książkę? Jakie macie wobec niej odczucia? Czy waszym zdaniem zakończenie było smutne, czy może szczęśliwe?
Moja ocena: 8/10

Komentarze

  1. Ja czytałam jak byłam mała, a teraz córka ją czyta i bardzo lubi tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo lubię tą książkę, w końcu jest jedną z lepszych szkolnych lektur. :)

      Usuń
  2. Klasyka literatury, do której koniecznie muszę powiedzieć :)

    Pozdrawiam,
    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam powracać do "Małego księcia", jest to lektura dla młodszych, jak i dla starszych. Z przyjemnością zajrzę na Twojego bloga :)

      Usuń
  3. Miłość, przyjaźń, wrażliwość są wartościami ponadczasowymi. Z perspektywy małej, planety trudno patrzeć sercem. A przecież wśród setek róż warto poszukać tej jednej, choćby to wydawało się niemożliwe. Tak, jak powyżej napisała Pani Justyna, ja też po latach ciepło wspominam tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Pana opinią. "Mały książe" to choć krotka lektura, to uczy wielu cennych wartości. Mam nadzieję, ze ja również za kilka lat będę ja miło wspominać. :)

      Usuń
  4. Bardzo pouczająca powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Małego księcia " czytałam kilka a może nawet kilkanaście razy. Dla mnie jest to książka 10/10. Polecam każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tą za to chętnie przeczytam,gdyż nie miałam wcześniej okazji

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna książka z dzieciństwa!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019