Soman Chainani- Seria: "Akademia Dobra i Zła"

Trochę magii, przyjaźni i miłości, a przede wszystkim innego spojrzenia na baśnie, które są podstawą dzieciństwa, czyli okresu w  życiu, który najbardziej kreuje naszą osobowość.
Jeżeli nie boisz się kontrowersji i ucieczki od nudnych schematów ta książka jest właśnie dla Ciebie!


W prastarej puszczy trwa,
Akademia Dobra i Zła.
Bliźniacze wieże jak dwie głowy,
Jedna dla szlachetnych,
Druga dla podłych.
Ucieczka z niej niemożliwa.
Jedyna droga wyjścia
W baśni się ukrywa.

Opowieść o dwóch dziewczynach, które żyją w tajemniczej wiosce gdzieś w Bezkresnej Puszczy, są  zwykłymi czytelniczkami i posiadają zupełnie różne charaktery. Ich losy łączą się, by spleść nierozrywalną więź.
Zostają wybrane i porwane do szkół  jak nakazuje tradycja. Trafiają tam tylko najbardziej zepsuci i ci o złotych sercach, by odnaleźć swoje miejsce w jednej z Akademii i zachować równowagę pomiędzy dobrem (zawszanami) , a złem (nigdziarzami) . Sofia i Agata w obliczu nieoczekiwanych wydarzeń muszą odnaleźć siebie i zrozumieć, dlaczego spotkał je właśnie taki los. Czy dyrektor Akademii podjął właściwą decyzję?
Każda pomyłka może kosztować życie, a czasami najbardziej okrutny nigdziasz może posiadać cudowną twarz. Ścieżki zostały zatarte i nic już nie jest pewne. Dziewczynki zmienią oblicze baśni i raz na zawsze obracając świat do góry nogami podważając każdą zasadę stworzeń dobrych i złych...



1.Zło atakuje. Dobro się broni
2. Zło karze. Dobro wybacza.

3. Zło rani. Dobro pomaga. 

4. Zło bierze. Dobro daje.

5. Zło nienawidzi. Dobro kocha.

 Pośród książąt i wilków, księżniczek oraz dzieci najgorszych charakterów muszą wytrwać pokazując swoją wartość. Pragną jednego, wrócić do domu. Niestety jedynie baśń może je ocalić, tylko własna historia, którą pisze i wybiera Baśniarz. Najlepsza elita przechodząca Próbę Baśni może wrócić (jeżeli nie zamieni się wcześniej w zaklętą ropuchę)  i zacząć na powrót normalne życie, lecz wszyscy będący w jednej z Akademii wiedzą, że po powrocie nic nie jest takie samo.

Sofia- urocza blondynka o olśniewającym uśmiechu, najpiękniejsza i pomocna.
Agata- zgorzkniała, czarnowłosa dziewuszka (podobno córka wiedźmy) mieszkająca na cmentarzu z łysym kotem u boku.
Jak bardzo pozory mogą mylić?
To wie tylko Basniarz i zaczarowane Akademie.

Tylko jeśli zniszczymy to, kim się nam wydaje, że jesteśmy, będziemy mogli docenić to, kim jesteśmy naprawdę.

Opis pierwszej części:


Tego roku, najlepsze przyjaciółki Sophie i Agatha dowiedzą się dokąd trafiają po skończeniu trzynastu lat wszystkie zaginione dzieci. Do legendarnej Akademi Dobra i Zła, w której zwyczajni chłopcy i zwykłe dziewczynki są szkolone by zostać albo bajkowymi bohaterami, albo wielkimi złoczyńcami. Sophie, najładniejsza dziewczyna w całym Gavaldonie całe dotychczasowe życie marzyła żeby zostać już porwaną i trafić do zaczarowanego świata. Ze swoimi różowymi sukienkami, dobrymi stopniami i skłonnością do dobrych uczynków, wie, że ma szansę dostać się do szkoły Dobra i w efekcie zostać księżniczką z bajek. Z kolei Agatha gustująca w mrocznych strojach i czarnych kotach, pełna niechęci do wszystkich napotkanych na jej drodze istot, myśli, że trafi do szkoły Zła. Tymczasem staje sie zupełnie inaczej...

"Akademia Dobra i Zła" jest kapitalna. Przewrotna, pełna ironicznego humoru, pełnymi garściami czerpie z klasycznych baśni i wywraca je na drugą stronę. To jak skrzyżowanie ponurych opowieści braci Grimm z "Harrym Potterem".  

Przeczytałam wszystkie istniejące (czyli cztery) części i uważam, że Soman utrzymuje naprawdę wysoki poziom. Nie zawiodłam się na ani jednej z książek, a każda kolejna jest coraz to lepsza (chociaż według mnie to druga jest na pierwszym miejscu, bo  czytałam ją z zapartym tchem i otwartymi ustami do samego końca). To zdecydowanie moje klimaty (wszystko co odstaje od normy) oraz stuprocentowo trafione w mój humor. Śmiałam się do łez, ponieważ wszystko, w co do tej pory wierzyliśmy zostaje zachwiane przez te dwie, potencjalnie nic nieznaczące istotki.  Uwielbiam kiedy coś jest dopracowane, a Chainani przeszedł wszystkie moje najśmielsze oczekiwania.  Wspomnę przy okazji tylko, że dużo czytelników narzeka na Sofię, pisząc, że jest denerwująca i nieznośna, ale moim zdaniem to było specjalne działanie autora, który miał na celu dodać jak najwięcej prawdy, by osoba czytająca mogła poczuć się, jakby rozmawiała z nią na żywo. Nic nie jest wyidealizowane, a wręcz dosadnie pokazane jaki może być dzisiejszy świat, a księżniczki i książęta także są tylko zwyczajnymi ludźmi.  Przepiękne okładki (jedne z najcudowniejszych jakie w życiu widziałam) oraz ilustracje i teksty, wycinki z gazet, uczta dala umysłu i oka. Nie zdradzę nic więcej, ale by znaleźć odpowiedź na pewne pytanie musicie przeczytać serię i przekonać się na własne oczy, że linia pomiędzy fantastyką a realizmem jest niewyobrażalnie cienka. 

Co to takiego: Zło nigdy tego nie będzie miało...a Dobro nie może bez tego żyć?

Wasza zaczarowana Happy

Komentarze

  1. Cześć.
    Nie widzę do Was maila kontaktowego, więc spróbuję napisać tutaj, bo zależy mi na tym.
    Chciałabym prosić o zareklamowanie mojej II edycji przedwojennego konkursu literackiego „Już nie zapomnisz mnie”. Uczestnik może napisać pracę w dowolnym klimacie i gatunku, więc ma duże pole do popisu. Wystarczy obudzić swoją wyobraźnię. Do wygrania są cenne nagrody, m.in. książki, gazety i płyty CD. I edycja cieszyła się sporym zainteresowaniem.
    https://przedwojenny-konkurs.blogspot.com
    Niech pamięć o przedwojennych artystach trwa, a osoby lubiące pisać – doskonalą swoje pióro pisarskie. W zamian mogę dodać link do Waszego bloga u siebie w zakładce "Współpraca" w ramach podziękowań.
    Grafiki reklamujące konkurs: http://przedwojenny-konkurs.blogspot.com/2018/10/bannery-konkursowe-ii-edycja.html
    Jeśli zgodzicie się zareklamować konkurs, odezwijcie się do mnie na maila przedwojenny.konkurs@gmail.com

    Ślę serdeczne pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście nie ma sprawy, wraz z dziewczynami chętnie zareklamujemy konkurs!
      Również uważam, że powinniśmy pamiętać o bohaterach narodowych i jednocześnie kształcić się w zakresie historii. Mam nadzieję, że wszyscy Młodzi Pisarze chętnie wezmą udział!
      Zaczęłyśmy prowadzić bloga stosunkowo niedawno, jednak mail kontaktowy zawsze się przyda, dlatego zabieramy się do tworzenia! :)
      Pozdrawiamy, Zaczytane!

      Usuń
    2. Ok, super. Dziękuję :)
      Konkurs trwa do 7 kwietnia i każdy może wziąć w nim udział. Będę wdzięczna za maila, gdy już zareklamujecie konkurs. Niestety, jak na razie jest małe zainteresowanie.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Akademia Dobra i Zła to jedna z moich najukochańszych serii, która wiele wniosła do mojego życia. ❣ Z niecierpliwością wyczekuję 5 części, która prawdopodobnie ma premierę 5 marca br. Mam nadzieję ze równie szybko pojawi się w Polsce. ❣

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra seria dla czytelników w każdym wieku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na obecną chwilę przeczytałam część pierwsza, ale niedługo przeczytam pozostałe

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie są to moje smaki czytelnicze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Po okładka książek pomyślałam, że to nie będzie dla mnie, ale Twoja recenzja mnie zachęciła. To może mi się podobać:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. przeczytałam pierwsze trzy części i aż boję się co się wydarzy w czwartej

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam serii, ale nie są to moje klimaty czytelnicze, więc pomimo Twojej pozytywnej recenzji, nie skuszę się na nią ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacyjna seria! Jedna z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mogłabym dać tej serii szansę za jakiś czas. Może mi się spodoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. 30 yr old Speech Pathologist Alessandro Cater, hailing from Happy Valley-Goose Bay enjoys watching movies like Joe Strummer: The Future Is Unwritten and Archery. Took a trip to Al Qal'a of Beni Hammad and drives a Ferrari 250 LWB California Spider Competizione. tutaj jest jego komentarz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czytelnicze podsumowanie stycznia 2019